jan-cep-online-192-128.jpgV on-line rozhovoru na dotazy čtenářů odpovídal serveru iHNed.cz Jan Václav Čep, šéf digitální komunikační agentury Beyond Interactive. Tématem rozhovoru byla především internetová reklama, digitalizace, spojení internetu a televize.

Jan Václav Čep (1974) působí přes 10 let v řídících pozicích firem, dnes patřících do mezinárodní skupiny WPP. Dlouhodobě žil v Německu a Rusku. V současnosti mimo jiné řídí Beyond Interactive, největší digitální komunikační agenturu v Česku. K jeho zálibám patří studium mezinárodních vztahů a umění.

Online rozhovor

Online rozhovor byl ukončen. Již nelze položit nový dotaz.
JD
Kdo je zodpovědný za řvoucí, vyskakující a vůbec jinak obtěžující reklamy na zdejším portále i těch ostatních? Vy jako agentura nebo klient?
Vážený pane, pravdou je, že některé formáty mohou působit agresivně, avšak vnímání reklamy je vždy subjektivní. Dobrý zadavatel, medium i agentura umožní uživateli reklamu vypnout. Rovněž zadavatel s agenturou mají možnost omezit frekvenci zobrazování těchto typů reklam na daného uživatele. Pěkný den a pěkné reklamy J.V.Čep
J.V.Čep
Eduard Frantis
Pane Cepe, dobry den - ma toho hned nekolik, snad vam to nebude vadit! 1. Spolupracuje vase agentura take s univerzitami? Pokud ano, s kterymi a na cem? 2. Jak byste zhodnotil stav na poli spoluprace v R&D v CR mezi prumyslem/businessem a univerzitami? Co funguje, co tomu chybi? 3. A na zaver - s kym a na cem byste s univerzitami spolupracovat chtel a jak byste doprucil takovy kontakt navazat? Dekuji EF
Dobrý den, dotazy mi nevadí a ty Vaše jsou skutečně trefné. 1. Ano, naše agentura spolupracuje s Univeristou Tomáše Bati, konkrétně s Fakultou multimediálních komunikací. Na této fakultě studuje i několik našich zaměstnanců. Úroveň spolupráce bychom si přáli výrazně prohloubit. Spíše je to otázka časových kapacit na naší straně. 2. Zde vidíme určitě dobrou tendenci prohlubování kooperace (stipendia, stáže, apod), avšak oproti zahraniční nám tu stále chybí vyšší procento zapojení studentů do konkrétních projektů již v rámci studia. Ačkoli se vybavení universit zlepšuje, tak stále nemají přístup k nejnovějším technologiím, a proto je nutná spolupráce se soukromým sektorem. 3. Dobrou inspirací jsou virtuální projekty, kde se studenti mohou zapojit jednotlivě nebo ve skupinách. Na tomto poli je aktivni UK i VSE. Doporucuji prostudovat.
J.V.Čep
Adam N.
Myslite, ze muze zacinajici firma vybudovat svoji image nebo dostat svoji znacku do povedomi pouze na internetu, tedy ze vsechny penize vlozi do online? Nebo ma tisk ci TV porad mnohem vetsi silu?
Dobrý den, krásná otázka. Odpověď zní ano, lze se v určitém segmentu spolehnout pouze na online. Extremistické názory, že se obejdeme v tzv. mediálním mixu bez TV a tisku nezastávám.
J.V.Čep
Fantom opery
Dobrý den, je mozne, ze dojde ke spojeni TV a internetu? Pokus treba Microsoftu byl, ale to bylo spise dostat internet do TV (viz jejich zarizeni). Ale spise jde o to, ze treba kdekoli na svete budu moci sledovat svoji TV, budu treba moci filtrovat reklamy...
Dobrý den, přibližování TV a internetu je čím dále více na denním uživatelském pořádku (reklamní videoformáty a videa obecně). Ano, kdekoliv na světě budete moci sledovat vlastní TV, kterou si vytvoříte. Doporučuji se podivat např. www.joost.com Představte si, že máte vlastní zařízení připojené v domácí síti a díky němu můžete sledovat např. české televizní programy po připojení k internetu třeba v hotelovém pokoji. Začíná se přirozeně prosazovat i TV v mobilu. Obecně tomu můžeme říkat třeba... TV 2.0 :)
J.V.Čep
Pan František, Příbram
Jak byste vysvětlil nějak jednoduše pojem digitální komunikační agentura, abysme to pochopili i my starší generace?
Dobrý den, když jsem vysvětloval své milé babičce, co že to vlastně dělám, její odpověď zněla: "hlavně se pořádně najez" Definice Digitální komunikační agentury pro vyzrálejší (starší) generaci: Zařizujeme, plánujeme, nakupujeme, vymýšlíme reklamy na internetu pro naše klienty.
J.V.Čep
power_X
Slychavam termin web 2.0... Co si pod tim predstavujete Vy? Kazdy to vyklada jinak - neni to zase jen bublina? Diky za odpoved.
Dobrý den, Web 2.0 - hodně zjednodušeně řečeno = Obsah na webu generuje uživatel Technologicky bychom se museli více rozhovořit. Každopádně Web 2.0 otevírá další možnosti. Zkuste si založit třeba svůj vlastní zpravodaj, medium, blog, fotoalbum, apod.
J.V.Čep
power_X
Jeste jedna otazka... Uz jste slysel o projektu Joost? Myslite, ze ma sanci na uspech?
Dobrý den, ano. Za Joost stojí tvůrci SKYPE, kteří jej prodali za společnosti eBay za 2,6 mld USD. Uvidíme co bude s rozvojem Joostem. Nedavno byl spusten pro kohokoliv. Staci si nainstalovat jednoduchou aplikaci a muzete sledovat desitky tv stanic zdarma (filmove, hudebni, dokumentarníi atd). Rozhodně se Joost liší od YouTube, kde převládají amatérská videa. Zkuste :)
J.V.Čep
JS
Učil mne latinu Václav Čep (bratra spisovatele Jana Čepa) profesora latiny a Francouzštiny vynikajícího překladatele z románských jazyků. Jst s ním příbuzný?
Dobrý den, jazyky mám rád a jeden čas jsem se živil jako překladatel. Není mi známo z rodinných zdrojů, že bychom byli příbuzní. Zkusím v budoucnu dohledat.
J.V.Čep
Marek
Dobrý den, nemáte pocit, že fungování agentur v ČR je posledních letech "impotentní"? Agentury svou činnosti zrovna neoslnují a nehýří ani skvělými nápady. Kde je podle Vás chyba? Díky, M.
Dobrý den, v obecném měřítku a diplomaticky řečeno: "máme velký potenciál pro zlepšení" Na druhou stranu bych neshazoval vše, co pochází z českých dílen a to pochopitelně i naší konkurence. Často slýcháváme od agentur, že je klienti nenechají realizovat novátorské přístupy. Naše klienty musím v tomto pochválit.
J.V.Čep
Karin
Co si slibujete od vzniknuvšího spolení tří agentur pod názvem 3M? Není to kartel?
Dobrý den, neumím na tuto otázku v současné době odpovědět.
J.V.Čep
M
Čím myslíte, že se odlišujete od jiné agentury? Proč by si měl klient vybrat zrovna vás? Díky, M.
Dobrý den, Lidmi. Lidé.
J.V.Čep
Juraj
Dobry den, co si myslite o projektu AdMonitor a jak muze byt prospesny agenturam jako je ta Vase? Diky.
Dobrý den, projekt AdMonitor si prošel zatěžkávacími zkouškami během tohoto roku. AdM poskytuje zajímavá data a dovytváří přehled. Toliko k užitnosti. SPIR (www.spir.cz) odvedl na tomto poli velký kus práce.
J.V.Čep
Nevermind
"Největší digitální komunikační agentura"? Čím se to prosím pěkně měří? Jak si stojíte na trhu mediálních agentur v ČR?
Dobrý den, každý rád o sobě tvrdí, že je největší či nejlepší. Pravdou je, že to o nás tvrdí i naše konkurence. Kritérií může být několik: Počet kampaní, obrat společnosti, velikost a sofistikovanost týmu, apod.
J.V.Čep
Paukenschlag Jan
Vy me zaujal tim ze mate zajimavy konicky ty mezinarodni vztahy a umeni ktere delate. Co za konkretni mezinarodni vztahy se zajimate? Ja jsem velky zajemce o Nemecko-Ceske vztahy 20 Stoleti. Byl jsem veden k lasce k historii od mojeho deda ktery zil v Ceska a byl napul Cech a napul Nemecky. Po valka my mit take doma moc umeni z Ceske Zeme. Vam dovolit natocit Nemeckoceska-historicky film o mych pamatkach co mam doma po dedovi. Vy se zajimala to to? Tak napistee na E-Mail.
Dobrý den, Zajímají mne Rusko-Německé vztahy, historické i současné. Můj kontakt je: jan.cep@beyond.cz
J.V.Čep
soulbringer
Vazeny pane Cepe, z tiskovych zprav WPP a dle skupiny GroupM bylo jasne ze jiz koncem 90. let se cela skupina bude a vice soustredovat na medialni nakupy na internetu - a to diky vynosnosti. Az do letoska jsou bonusy, ktera vraceji media Vasim agenturam dvojciferna cisla (dokonce jsem slysel ze se pohybuji i kolem 40 %). Z jinych trhu stredni Evropy se vsak tak vysoko bonusy pohybuji pouze v CR. - je to pravda? V minulosti jsem take cetl blog Iva Lukacevice, kde si na takove podminky u medialnich agentur vice mene stezoval. Dle mne si ovsem za takto vysoke kickbacky snad mohou media sama (Zejmena samotny seznam ze zacatku sel agenturam uplne na ruku). - Na trhu se ovsem proslycha, ze Seznam ani Centrum nechteji dal "tolerovat" tak vysoke bonusy a doknce si tyto konkurencni portaly usporadaly dalo by se rici "kartel" - jak se na to divate vy osobne z pohledu agentury i z pohledu cele Vasi skupiny?
Dobrý den, četl jsem tolik tiskových zpráv a o výnosech v internetovém byznyse mluví dnes snad uplně každý. Některá zvěřejňovaná čísla, resp. spekulace, jsou hodně zavádějící. Osobně nemohu hovořit za celou skupinu WPP
J.V.Čep
Konzultant
Cítíte se jako chlap, který dělá pořádnou práci, a vpítek nebo v sobotu když jdete z práce, říkáte si, jak se Vám to tento týden povedlo? Nevnucuji Vám svou představu ale podle mne je reklama pro ženské nebo pro lidi kterým se nechce máknout. Mě osobně by příliš neuspokojovalo hrát si s barvičkami a potiskovat slogany tuny papíru, které buď končí v koši, nebo způsobují odvádí pozornost řidičů u dálnic. Třeba jsem divnej já a ne reklamni industry. Celé odvětví vnímám tak trochu jako ničení hodnty. Podle mne reklamky mění peníze v nic = klient vám dá peníze, které představují určitou hodnotu představující hodntu kterou vytovřil. Vy ji zničíte, tím že tuto hodnotu převádíte na film, plakát, banner apod. a který lidi obtěžuje, manipuluje jimi, neinformuje korektně, spíše než aby k něčemu dobrému příspíval. Čili podle mne jsou náklady na reklamu čistě inflační a celá společnost by byla na tom lépe pokud by do reklamy dávala menší prostředky. Co si vy myslíte?
Dobrý den, cítím se jako chlap. A také jsem chěl být vždy továrníkem :) A k Vaší filozofické otázce? Pozitivně myšleno. Daňové přiznání nechám na daňovém poradci. Zuby si nenechám trhat u kováře. p.s. na propagaci svých továrních výrobků bych si najal reklamní agenturu
J.V.Čep